Często nasi klienci zastanawiają się czy warto laminować naklejki czy też nie. Chcąc podjąć właściwą decyzję pytają o to jakie jest nasze zdanie w tej kwestii. W wielu przypadkach o decyzji odnośnie laminowania naklejki decyduje też fakt, jak mocno wzrośnie cena finalnego produktu. Nie jest tajemnicą, że zabezpieczenie naklejki laminatem podnosi jej cenę. Czy więc warto laminować naklejki?
LAMINOWANIE NAKLEJEK
Zacznijmy od tego czym tak właściwie jest laminowanie naklejek. To nic innego jak zabezpieczenie wydruku solwentowego przed działaniem warunków atmosferycznych, a także uszkodzeniami mechanicznymi. Naklejki mają to do siebie, że z biegiem czasu ich kolory blakną co wygląda mało estetycznie. Taka reklama zamiast przyciągać klientów skutecznie ich odstrasza. Z pewnością na palcach jednej ręki można policzyć potencjalnych klientów, którzy skorzystają z naszych usług widząc tak mizerną i mało estetyczną „wizytówkę” naszej firmy. Można jednak w łatwy sposób temu zaradzić poprzez laminowanie naklejek uv.
Jeśli chodzi o odpowiedź na pytanie czy należy laminować naklejki wszystko zależy od tego do czego naklejki będą nam służyły.
KASETONY I TABLICE REKLAMOWE
Popularny sposób, w który wykonuje się kasetony reklamowe i tablice reklamowe to wydruk solwentowy grafiki na folii, a następnie, po zalaminowaniu, aplikacja takiej naklejki na płytę. W tym przypadku reklama z założenia ma wytrzymać długo i godnie reprezentować naszą firmę. Warto więc takie naklejki zalaminować.
NAKLEJKI PLOMBOWE I WLEPKI
Inna sprawa to naklejki plombowe. Folia, na której są drukowane jest bardzo miękka i łatwo rwie się na kawałki. Takich naklejek nie laminujemy gdyż folia plombowa straciła by swoje właściwości.
Kolejną folią, która straci swe właściwości po nałożeniu na nią laminatu UV jest folia odblaskowa. Jeśli natomiast chodzi o popularne naklejki tzw. wlepki, często dołączane jako gratis do zakupów w sklepach internetowych, również można śmiało pominąć jeśli chodzi o laminowanie. Są to typowe gratisy, więc nie warto ponosić dodatkowych kosztów związanych z ich zabezpieczaniem.
OKLEJANIE SAMOCHODÓW
Często, nawet oklejanie samochodów wykonywane jest przy użyciu folii z wydrukiem solwentowym bez laminowania UV. Robi się tak w przypadku kiedy reklama na danym pojeździe jest reklamą krótkoterminową. Wtedy też nie stosuje się nawet folii wylewanej, a zwykłą monomeryczną, gdyż kampania trwa np. miesiąc czasu, a trwałe rozwiązanie to wyższe koszty. Oczywiście jeśli reklama na samochodzie ma wytrzymać długo i godnie reprezentować firmę, konieczna jest folia wylewana z laminowaniem UV. Dzięki temu zabiegowi grafika na pojeździe może wyglądać rewelacyjnie nawet przez 10 lat.
Jak widać wszystko zależy od tego do czego dana naklejka będzie służyła. Jeśli reklama ma być krótkoterminowa, niema sensu naginać budżetu. Jeśli zaś chcemy zrobić reklamę, która będzie się świetnie prezentować przez długie lata, warto dopłacić za zabezpieczenie naklejki.